close
عنوان پیام
متن پیام
بله
خیر
در حال بارگذاری، لطفا منتظر بمانید...
بستن
صفحه اصلی وبسایت های اقتصادی نمونه کارها درباره ما بلاگ
شرکت نرم افزاری ریحون

ریحون

طراحی و پیاده سازی وبسایت، اپلیکیشن موبایل و نرم افزار ویندوز

چه تصورات اشتباهی در مورد ترید ارزهای دیجیتال وجود دارد؟

۱۴۰۱/۰۳/۰۷ ارز دیجیتال
چه تصورات اشتباهی در مورد ترید ارزهای دیجیتال وجود دارد؟

ریسک کردن با سرمایه بیش از حد مجاز

بزرگ ترین اشتباهی که در حوزه ی ترید می توانید انجام دهید، ریسک کردن سرمایه ای است که توان از دست دادنش را ندارید. به همین خاطر باید همیشه سرمایه ای را برای ترید در نظر بگیرید که با از دست دادن آن، هیچ اخلالی در روند زندگی و اقتصاد شخصی شما وارد نشود. ترید یکی از راه هایی است که می توان از طریق آن در مدت زمانی کوتاه درآمد زیادی را کسب کرد؛ اما به همین راحتی نیز ممکن است تمام آنچه که کسب شده، از دست برود.

نداشتن یک استراتژی مشخص

هر معامله گری به یک استراتژی مشخص احتیاج دارد. نداشتن برنامه ی شفافی که با جدیت تنظیم شده باشد، یکی دیگر از اشتباهاتی که افراد در هنگام ترید با آن مواجه می شوند.خرید و فروش بدون طرح قبلی می تواند باعث از بین رفتن سرمایه شما شود. به عبارت دیگر، افراد نمی دانند که چرا وارد یک معامله خاص شدند و مهمتر از همه، چه زمانی باید از این معامله خارج شوند.

نگهداری پول در یک صرافی

هرگز پولی که در حال حاضر با آن معامله نمی کنید را در صرافی نگه داری نکنید. این اشتباه یکی از اساسی ترین قوانین برای هر معامله گر را در دنیای ارزهای دیجیتال یادآور می شود؛ اگر پول شما در صرافی باشد شما بر آن هیچ کنترلی ندارید؛ اگر صرافی مورد نظر هک شود یا به هر دلیل از دسترس خارج شود یا فعالیتش را متوقف کند، امکان از دست رفتن پول شما وجود دارد.

تسلیم ترس و طمع شدن (Fear of Missing Out) _ FOMO

دو نمونه از احساسات اصلی که اقدامات بسیاری از معامله گران را کنترل می کند، ترس و طمع است. ترس می تواند به شکل خارج شدن زودهنگام از معامله بروز کند. اگر به هنگام شرایط خاص، دچار اضطراب و طمع سرسام آوری می شوید، این بدان معنی است که شما احتمالاً با سرمایه ای ترید می کنید که طاقت از دست دادن آن را ندارید. بازارهای بیت کوین تمام طول 24 ساعت روز باز هستند، بنابراین شما همیشه می توانید منتظر زمان مناسب برای انجام ترید خود باشید. بازار به جایی نمی رود، بر FOMO غلبه کنید.

تکرار اشتباهات گذشته

همیشه باید از معاملات خود درس بگیرید؛ صرف نظر از این که شما در یک معامله موفق هستید یا خیر. هیچ معامله گری همیشه تمام معاملاتش موفقیت آمیز نیست و هیچکس بدون از دست دادن پول نمی تواند به سودآوری مداوم و برنامه صحیح خود برسد. باید قبل از شروع ترید بعدی خود، صبور باشید و منتظر یک موقعیت مناسب برای ورود به بازار بمانید. بیش از حد ترید نکنید و در شرایط نامناسب بازار ترید انجام ندهید. اشتباهات مکرر در ترید می تواند کم کم باعث از بین رفتن کل سرمایه شما شود.

دنبال کردن مداوم قیمت ها

تماشای 24 ساعته بازار شما را ثروتمندتر نمی کند؛ بالعکس باعث استرس شما خواهد شد. استرس برای شما یا اطرافیانتان فایده ای به همراه نخواهد داشت و حتی یک ساتوشی اضافه برای شما به ارمغان نمی آورد. قدم بزنید، هوایی عوض کنید و با عزیزانتان وقت خود را سپری کنید. تریدهای طولانی مدت انجام دهید. تریدهای کوتاه مدت که نوسانات زیادی دارد، می تواند باعث ناکامی شما شوند.

معامله روی ارز ناشناخته و نا آشنا

بازار هر ارزی متشکل از افرادی هست که آن ارز را معامله می کنند؛ و این موضوع باعث متفاوت بودن روند آن ارز با سایر ارزها می شود. برای مثال شما همیشه روی ارزهای BTC ، ETH و TRX معامله انجام میدهید. یک روز کاری را شروع کرده و هرچقدر به چارت این سه ارز نگاه می کنید، نمیتوانید یک سیگنال خوب برای معامله پیدا کنید. در نتیجه شما سراغ یک ارز دیگر مثل LINK می روید که در چندروز قبل از آن، سود چشمگیری داشته. ممکن است یک یا دو بار از این تعوض ناگهانی شانس آورده و به سود مورد نظر برسید؛ ولی در نهایت این حرکت منجر به شکست شما خواهد شد.

عدم تحمل شکست

هیچ معامله گر با تجربه و موفقی را نمی توان پیدا کرد که تمامی معامله های خود را با سود به اتمام برساند و شما هم از این امر استثنا نیستید. اگر توان پذیرش شکست را ندارید، به هیچ وجه وارد این بازار نشوید. بازار شما را بازی داده و خسته تان می کند و در نهایت باعث شکست شما می شود. پیروزی از آن کسانی است که بعد از شکست خوردن روحیه و منطق خود را از دست نداده و بدون در نظر گرفتن ضرری که متحمل شده اند، با پایبندی به استراتژی ها و دیسیپلین خود با صبر و آرامش بار دیگر وارد بازار شوند.

تصور اشتباه قمار بودن ترید

یک مقوله الزامی در ترید، ریسک کردن است ولی یک تریدر موفق کسی است که توانایی مدیریت ریسک بالایی داشته باشد. اگر برای خرید یک ارز و شروع یک ترید با جملاتی مانند: احساسم میگه قیمت قراره صعودی بشه یا حالا بخریم تا ببینیم چی میشه یا اگر یکم شانس بیارم حتما جواب میگیرم مواجه شدید، مطمئن باشید که تصمیم شما کاملا اشتباه است. تفاوت شما با یک قمار باز در این نکته است که شما به هیچ وجه روی شانس و احساس اقدام نمی کنید و همیشه منتظر سیگنال های خوبی برای خرید هستید.

در نتیجه: هر تریدری با شناختن اشتباهات خود و رفع آن ها، می تواند درصد معامله های موفق خود را افزایش دهد.

ثبت نظر
جهت ارسال نظر لطفا عضو یا وارد حساب کاربری خود شوید!
ورود یا عضویت
کلیه حقوق مطالب و نرم افزارهای این وبسایت متعلق به شرکت نرم افزاری ریحون می باشد.