این روزها، حضور در فضاهای آنلاین برای هر کسب وکاری حیاتی است. با شیوع ویروس کرونا، کمتر کسی پیدا می شود که خریدهایش را به صورت آنلاین انجام ندهد. بنابراین اگر شما در دنیای امروز یک فروشنده هستید، باید سوار این موج جدید شوید و یک سایت برای بیزینس خود طراحی کنید وب سایت شرکتی وب سایتی است که با هدف معرفی کسب و کارها راه اندازی می شوند و با شکستن مرزهای جغرافیایی و زیرپا گذاشتن محدودیت های زمانی، علاوه بر دیده شدن کسب و کار شما به آن اعتبار بخشیده و اعتماد مشتریان را به خود جلب می کند.
طراحی وب تجارت الکترونیک خوب، به معنای استفاده از رنگ ها، فونت ها، تصاویر، کلمات و گرافیک مناسب برای متقاعد کردن بازدیدکنندگان برای خرید است. طراحی وب سایت تجارت الکترونیک شما باید مشتریان بالقوه را جذب کند، تجربه کاربری عالی ارائه دهد و فروشگاه شما را در بهترین شکل ارائه دهد.
1 _ 1 تعداد زیادی از کاربران سایت شما را در گوشی های خود پیمایش می کنند. بنابرین یک وب سایت تجارت الکترونیک پاسخ گوی تلفن همراه، محتوای صفحه را بدون اینکه از کناره ها خارج شود، پر می کند و به راحتی قابل پیمایش است. سایت خود را طوری طراحی کنید که از طریق موبایل امکان دسترسی به آن وجود داشته باشد.
2 _2 فروشگاه شما باید محصولات محبوب تر را برجسته کند. سعی کنید آن ها را با رنگ های متضاد برجسته کنید، طرح یا اندازه تصاویر را تغییر دهید و بنرهایی برای تبلیغ این محصولات برتر بسازید. اگر بتوانید توجه مردم را به محصولات برتری که می خواهید ارائه دهید منحرف کنید، فروش بیشتری خواهید داشت.
3 _3 حتما تا کنون برایتان پیش آمده است که وارد وبسایتی شوید و از شما درخواست کرده باشند در ازای وارد کردن ایمیل، در خبرنامه عضو شوید. تعداد زیادی از وب سایت های موفق، از یک برگه ثبت نام پاپ آپ فوری استفاده می کنند. چرا؟ این موضوع به بازاریابی مجدد کمک می کند. بازاریابی مجدد مهم است؛ زیرا برخی از بینندگان فقط جستجوهای اولیه را انجام می دهند، گزینه های خود را احساس می کنند و به در دسترس بودن و قیمت گذاری نگاه می کنند.
با جمع آوری آدرس های ایمیل آن ها، این فرصت را دارید که وقتی مشتری بالقوه فرصت فکر کردن در مورد گزینه هایش را داشته باشد، دوباره درگیر شوید. یک ایمیل سریع از طرف شما ممکن است در زمان مناسب به آن ها برسد و آن ها تصمیم بگیرند مجددا از شما خریدکنند یا نه. فقط مطمئن باشید که اگر فوراً آدرس آن ها را می پرسید، در ازای آن چیزی ارائه می دهید، در غیر این صورت، به احتمال زیاد فقط پنجره بازشو را می بندند و ادامه می دهند.
4 _4 وقتی نوبت به وب سایت تجارت الکترونیک شما می رسد، سئو نمی تواند به اندازه کافی تحت فشار قرار گیرد. سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization است؛ راهی برای بالا رفتن در لیست نتایج جستجو. اگر تمرکز زیادی روی سئو داشته باشید، در معرض دید بیشتر وب سایت خود، بازدیدهای بیشتر و دسترسی وسیع تری خواهید داشت.
هنگامی که به نکات سئو برای وب سایت ها نگاه می کنید، آن ها به سه نکته خلاصه می شوند: استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، نوشتن توضیحات هوشمندانه محصول و استفاده حداکثری از ابزارهای داخلی.
5 _5 کلمات کلیدی کلمات یا عباراتی هستند که یک مشتری احتمالی، ممکن است برای یافتن شما جستجو کند. به عنوان مثال، بهترین کیف پول چرمی جستجوی بسیار معقولی است که ممکن است کسی زمانی که به دنبال یک کیف پول لوکس جدید است، انجام دهد.
اگر چند بار از این عبارت کلیدی در محتوای آنلاین خود استفاده کنید، موتورهای جستجو شروع به مرتبط کردن فروشگاه شما با این عبارت خواهند کرد. با موفقیت کافی، وقتی کسی آن را بررسی می کند، به عنوان اولین نتیجه کلی ظاهر می شوید. حتی افراد مبتدی نیز می توانند با موفقیت از سئو استفاده کنند.
6 _6 توضیحات محصول شما باید کامل، خوانا باشد و محصول را به خوبی توصیف کند. موتورهای جستجو به توضیحات محصول شما نگاه می کنند تا مشخص کنند که چقدر مرتبط است. با نوشتن توضیحات غنی و دقیق، به رتبه بندی موتورهای جستجوی خود کمک می کنید و به طور واضح تر با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنید، بنابراین یک برد-برد است.
7 _7 سازنده وب سایت مناسب با ابزارهای سئو داخلی برای بهبود سایت شما ارائه می شود. سازنده وب سایت از Constant Contact از ابزارهای داخلی مانند این برای بهینه سازی سایت شما و کمک به عملکرد کلی استفاده می کند. با تعبیه سئو مستقیماً در سایت خود، می توانید از معیارها و داده های قدرتمندی استفاده کنید که به شما کمک می کند درباره کلمات کلیدی مورد استفاده، مکان افزودن لینک های بیشتر و موارد دیگر، تصمیم گیری آگاهانه بگیرید.
8 _ 8 بهترین تجربه خرید را ایجاد کنید تا مردم به بازگشت ادامه دهند. یکی از سریع ترین راه ها برای ایجاد وفاداری به برند و تبدیل مشتریان به مشتریان وفادار و مادام العمر، این است که فروشگاه خود را حول آن ها بسازید. این می تواند به آسانی خرید، ایجاد توضیحات خوب محصول، استفاده از یک رابط کاربری صاف و توجه به طرح رنگ شما اشاره داشته باشد. با تعامل با مشتریان خود، از طریق نظرسنجی ها، در رسانه های اجتماعی یا سایر انواع سازماندهی، می توانید بازخورد واقعی در مورد آنچه که آن ها بیشتر دوست دارند، دریافت کنید. مشتریان به سرعت متوجه خواهند شد که چقدر برای بهینه سازی تجربه آن ها کار شده است. با انجام صحیح این مرحله، تاثیری ماندگار بر جای بگذارید.
9 _ 9 تصاویر عالی می توانند به نمایش محصولات شما و معرفی صدای برند شما کمک کنند. یک تصویر ارزش هزار کلمه است. با یک سایت که فضای زیادی برای هدر دادن ندارد، این یک معامله بزرگ است. شما می خواهید تصاویر شما فوکوس شده و با وضوح بالا باشند. همچنین ایده خوبی است که از هر محصول چندین عکس بگیرید و برای هر فهرست محصول یک نمایش اسلاید ایجاد کنید. گاهی اوقات یک مشتری قبل از اینکه بتواند تصمیم بگیرد که آیا می خواهد آن محصول را بخرد یا خیر، باید ببیند در حال اجرا است. این امر به ویژه در مورد فروشگاه های لباس صادق است. فروشگاه شما اساساً باید حول تصاویر شما بچرخد.
10 _ 10 دروغ گفتن و استفاده از ترفندها در وب سایت شما، کارساز نخواهد بود. مشتریان می خواهند قیمت گذاری صادقانه را ببینند تا بدانند در هنگام تسویه حساب چه انتظاری دارند. پرداخت و ارسال تا پایان محاسبه نمی شود، اما باید سعی کنید از هزینه ها و هزینه های پنهان خودداری کنید.
نکته: قیمت بالاتر از حد انتظار، احتمالاً باعث می شود که مشتری بالقوه سبد خرید خود را رها کند و به فروشگاه رقیب شما برود.