close
عنوان پیام
متن پیام
بله
خیر
در حال بارگذاری، لطفا منتظر بمانید...
بستن
صفحه اصلی وبسایت های اقتصادی نمونه کارها درباره ما بلاگ
شرکت نرم افزاری ریحون

ریحون

طراحی و پیاده سازی وبسایت، اپلیکیشن موبایل و نرم افزار ویندوز

منظور از ترید در دنیای ارز دیجیتال چیست؟

۱۴۰۱/۰۳/۰۷ ارز دیجیتال
منظور از ترید در دنیای ارز دیجیتال چیست؟

ترید به چه معناست؟

ترید یا همان معامله، یکی از مفاهیم اصلی اقتصادی است که شامل خرید و فروش کالا و خدمات با پرداخت هزینه آن از خریدار به فروشنده یا مبادله کالا یا خدمات بین طرفین معامله است (بیشتر برای معاملات کوتاه مدت استفاده می شود)

منظور از ترید در دنیای ارز دیجیتال چیست؟

ترید ارز دیجیتال در اصطلاح، به معنی خرید و فروش ارز دیجیتال، استفاده مناسب از نوسان آن ها و به کارگیری استراتژی های مبادلاتی برای کسب سود است.

تریدر یا معامله گر کسی است با نمودارخوانی و پیگیری اخبار در بازار ارزهای دیجیتال، از طرف خودش یا افراد حقیقی و حقوقی دیگر، به خریدوفروش رمز ارزها می پردازد. او برای رسیدن به مهارت در معاملات، به زمان، سرمایه و تلاش زیادی نیاز دارد.

انواع ترید ارز دیجیتال:

  1. اسکالپینگ (Scalping) یا خرید و فروش فوری

اسکالپینگ (خرید و فروش با هدف سودبری فوری)، بر معاملات بسیار کوتاه مدت تمرکز دارد و بر این اساس استوار است که کسب سودهای کوچک به طور مکرر، ریسک ها را محدود و برای معامله گران مزیت ایجاد می کند. این نوع از تریدینگ می تواند در عرض چند دقیقه تا چند ساعت انجام شود. اسکالپرها می توانند در طی یک روز ده ها و حتی صدها معامله انجام دهند.

  1. معاملات روزانه (Day Trading)

ترید روزانه همانطور که از واژه آن پیداست، شامل انجام معاملات متعدد در طول روز است. این مبادله مشابه نوع قبلی است، با این تفاوت که به جای چند دقیقه، تلاش برای کسب درآمد از حرکات کوتاه مدت قیمتی است.

  1. سووینگ (Swing Trading) یا خرید و فروش نوسانی

سووینگ سعی دارد از نوسان طبیعی چرخه قیمت ها بهره بگیرد. در این معامله، شما زمانی سود خواهید برد، که قادر باشید زمان واقعی یک تغییر مطلوب در قیمت را پیش بینی کنید. این خرید و فروش معمولاً در بازه های زمانی چند روزه تا چند هفته انجام می شود. با توجه به کف قیمت نسبی ایجاد شده، موقعیت می گیرید. پس از خریداری دارایی آن را در قیمتی که به تحلیل شما سقف نسبی قیمت است، به صورت یکباره یا تدریجی می فروشید. برای موقعیت فروش نیز عکس این مطلب صادق است.

انواع روش های آنالیز ارز دیجیتال:

  1. تحلیل فاندامنتال
  2. تحلیل تکنیکال

1 - 1: تحلیل بنیادی یا فاندامنتال

این روش سعی دارد قیمت یک دارایی را به صورت کلی تعیین کند. به عنوان مثال در بیت کوین، با تجزیه و تحلیل بنیادی این صنعت، اخبار مربوطه و توسعه های صورت گرفته در جنبه فنی بیت کوین، مانند شبکه ی لایتنینگ، قانون گذاری سراسر جهان و هر خبر یا موضوع دیگری که می تواند در بیت کوین تاثیر بگذارد، می توان روند قیمت آن را تا حدودی پیش بینی کرد. این تحلیل، ارزش بیت کوین را از دیدگاه تکنولوژی می نگرد (صرف نظر از قیمت فعلی) و عوامل خارجی مربوط مورد بررسی قرار می دهد و سعی می کند تا از این روش قیمت را پیش بینی کند. برای مثال، بر اساس چنین تحلیلی اگر چین تصمیم به ممنوعیت بیت کوین بگیرد، قیمت احتمالاً سقوط خواهد کرد.

2 - 2: تحلیل تکنیکال

این تحلیل تلاشی برای پیش بینی قیمت با مطالعه ی آمار ی بازار، یعنی تاریخچه قیمتی و حجم معاملات است. معامله گر سعی می کند الگو ها و روند قیمت را مشخص کرده و بر اساس آن استنباط کند که در آینده چه اتفاقی در خصوص قیمت خواهد افتاد.

تحلیل تکنیکال می گوید: صرف نظر از این که در جهان چه اتفاق میفتد، تحرکات قیمت مفاهیم و مطالبی را در اختیار شما قرار می دهند که با استفاده از آن ها می توان قیمت دارایی و حرکات آن را در آینده پیش بینی کرد.

ثبت نظر
جهت ارسال نظر لطفا عضو یا وارد حساب کاربری خود شوید!
ورود یا عضویت
کلیه حقوق مطالب و نرم افزارهای این وبسایت متعلق به شرکت نرم افزاری ریحون می باشد.