close
عنوان پیام
متن پیام
بله
خیر
در حال بارگذاری، لطفا منتظر بمانید...
بستن
صفحه اصلی وبسایت های اقتصادی نمونه کارها درباره ما بلاگ
شرکت نرم افزاری ریحون

ریحون

طراحی و پیاده سازی وبسایت، اپلیکیشن موبایل و نرم افزار ویندوز

آواتار متاورس چه نقشی دارد؟

۱۴۰۱/۰۳/۰۷ اخبار
آواتار متاورس چه نقشی دارد؟

متاورس یا تلفیق دنیای مجازی و واقعی؟!

متاورس نسخه ای از اینترنت است که ما در آن حضور داریم. در واقع جهان آنلاین و یک فرادنیاست. یک دنیای مجازی که افراد می توانند در آن با هم ارتباط برقرار کنند، کار کنند یا برای بازی دور هم جمع شوند. کمی پیچیده تر؛ یک فضای مجازی موازی با واقعیت که در آن مردم می توانند در قالب آواتار با هم تعامل کنند. ایده این است که ما در متاورس به عنوان یک آواتار، اتفاقات جالبی را تجربه می کنیم. تا این لحظه به احتمال زیاد حداقل برای یک بار هم که شده، خبر تغییر نام فیسبوک به متا و ایده تکمیل پروژه متاورس را شنیده اید. آواتارهای متاورس به گونه ای طراحی شده اند تا براساس ظاهر هر فرد شخصی سازی شوند، همین ویژگی جالب باعث شده افراد مشتاقانه منتظر اجرای آن باشند.

منظورمان از آواتار؟

تجلی یک فرد با همان ویژگی ها در یک قالب بدنی، اما مجازی است که می تواند در متاورس زندگی کند، کار کند و با افراد دیگر به تعامل بپردازد. در واقع یک نماد آنلاین از یک کاربر است. هویت دیجیتالی هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و می تواند به حالت متحرک و یا ثابت باشد. کاربران شبکه های اجتماعی در هر پلتفرم، یک عکس عادی برای پروفایلشان قرار داده و یا یک مدل 2 یا 3 بعدی از خودشان ایجاد می کنند. اینجا همان نقطه ایست که صحبت از مفهوم آواتار به میان می آید.

چندتا از شخصیت های معروف آواتار:

Iknik Blackstone Varrick، Azula، Katara، Bolin، Korra، Sokka، Toph Beifong، Iroh، Aang، Zuko از شخصیت های معروف آواتار هستند.

یک آواتار متاورس چه نقشی دارد؟

از آنجایی که متاورس هزاران برنامه و چند دنیای مجازی را گرد هم می آورد، آواتار می تواند به عنوان نقطه ورود و هویت پایدار کاربران عمل کند. آواتارهای متاورس قدرت کاوش و تعامل دارند. آواتار متاورس مهم ترین بخش پروژه متا بوده و به طور کلی می توان گفت که در این پلتفرم چیزی فراتر از ساخت یک چهره برای کاربر است. در واقع تمامی فعالیت ها و خواسته های کاربر در این پلتفرم توسط همین آواتار هدایت و محقق می شود.

به عنوان کاربر با آواتار متاورس چه کارهایی می توان انجام داد؟

یکی از مزیت های بزرگ آواتار متاورس، مورد استفاده و کاربری آن است. با وجود این که در حال حاضر جزئیات زیادی در این خصوص وجود ندارد، به جرئت می توان گفت که از آواتارهای متاورس خود می توانید در تمامی اپ ها استفاده کنید. هر موقع که وارد یک محیط مجازی دیگر شوید، آواتار شما به همراه شما وارد آن محیط می شود.

سوالی که ممکن است برایتان پیش آید این است که:

آواتار متاورس به چه دردی خواهد خورد؟

اخیرا مارک زاکربرگ مدیرعامل متا طی یک بیانیه ای به این سئوال پاسخ داده است. او می گوید هم اکنون آوتارهای متا در فیسبوک، مسنجر و اینستاگرام گسترش پیدا خواهد کرد. در نتیجه، اگر علاقه مند به استفاده از رسانه های اجتماعی باشید، می توانیددر پست ها، استوری ها و حتی به عنوان عکس پروفایل از این آواتارها استفاده کنید.

انواع آواتارهای متاورس:

  1. آواتار VR

در حال حاضر آوتار VR توسط اکثر کاربران در فضای مجازی استفاده می شود. این نوع آواتار در واقع همان مدلی است که به کاربر امکان مشاهده فضای اطراف را از دید یک آوتار می دهد. توجه داشته باشید که در این مدل آواتار تنها می توانید قسمت بالاتنه آواتار مورد نظرتان را ببینید و توانایی مشاهده قسمت پایینی بدن آواتار در حال حاضر به دلیل محدودیت های فعلی در متاورس وجود ندارد. در واقع، آواتار VR می تواند حرکات دست و صورت شما را تقلید کند ولی نمی تواند حرکات اندام پایین تنه شما را تقلید کند.

  1. آواتار تمام تنه

آواتارهای تمام تنه یا فول بادی نسخه پیشرفته تر آواتار متاورس هستند که از حسگرهای تشخیصی روی تمامی نقاط بدن شما استفاده کرده و نه تنها حکات دست و صورت بلکه تمامی حرکات پاها و بدنتان را تقلید می کند. این نوع آواتار تمامی حرکات بدن شما را شناسایی کرده و در حال حاضر تنها در چند بازی قابل استفاده است. بازی های پیچیده واقعیت مجازی، معمولاً از این نوع آواتارهای متاورس استفاده می کنند و متاورس فیسبوک احتمالاً این مسیر را نیز انتخاب خواهد کرد.

آواتار متاورس چه تفاوتی با سایر آواتارها دارد؟

  • از بزرگ ترین تفاوت های آواتار متاورس با سایر آواتارها، انعطاف پذیری آن است. اکثر آواتارها تنها به یک پلتفرم خاص محدود هستند؛ اما با استفاده از آوتار متاورس می توانید تجارب مختلف را در کل متاورس (Metaverse) پشت سر بگذارید. به همین دلیل هم هر آواتار با هر ظاهری که ایجاد می کنید به راحتی به دنیاهای مجازی مختلفی که از آن دیدن می کنید حمل خواهد شد. در واقع، آواتار همان هویت شما در متاورس خواهد بود.
  • تفاوت بعدی، انعطاف پذیری خاص و جذاب آن است. از آنجایی که متاورس کاربری بسیار گسترده از اقسام نقاط جهان را مورد هدف قرار داده، روی طراحی آواتارهای خود به شدت متمرکز شده تا تمامی حرکات بدن فرد را تکرار کرده و تجربه کاربری واقعی را برایمان به وجود آورد.

ثبت نظر
جهت ارسال نظر لطفا عضو یا وارد حساب کاربری خود شوید!
ورود یا عضویت
کلیه حقوق مطالب و نرم افزارهای این وبسایت متعلق به شرکت نرم افزاری ریحون می باشد.