الگوریتم مدیک گوگل یکی از معروف ترین الگوریتم های گوگل می باشد. الگوریتم های موجود در گوگل در واقع فیلترهایی برای سایت ها محسوب می شوند که سایت های مختلف با عبور از این الگوریتم ها فرصت دیده شدن توسط کاربران را کسب می کنند. به گفته گوگل، بروزرسانی Medic وب سایت هایی را که در رتبه بندی جستجوی خود کاهش یافته اند جریمه نمی کند. بلکه به سایت هایی پاداش می دهد که قبلاً در SERP های خود ارزش کمتری داشتند. به عبارت دیگر، اگر ناگهان تعداد زیادی از سایت ها رتبه بندی بهتری نسبت به سایت شما پیدا می کنند، به این دلیل است که گوگل فکر می کند آنها سزاوار رتبه های بالاتر هستند، نه به این دلیل که سایت شما شایسته رتبه های پایین تری است.
"سایتی بسازید که کاربران دوست داشته باشند از آن بازدید کنند. سایتی که منطبق بر کوئری های جستجوی کاربران باشد، و در اینصورت عملکرد خوبی خواهید داشت."
این الگوریتم روی تمام سایت ها با هر زبانی و در هر مکان جغرافیایی اعمال شد و تاثیر گذاشت. اما عمده توجه این الگوریتم مربوط به سایت هایی است که با سلامتی افراد ارتباط دارند. بعنوان مثال سایت هایی با موضوع پزشکی، فیتنس و تناسب اندام و همچنین سایت های اقتصادی و مالی. گوگل زیاد درباره جزئیات الگوریتم صحبت نکرده و آنرا یک آپدیت برای هسته الگوریتم مرکزی خوانده است. اما بیشترین حدسی که می توان زد این است که هدف از آن تغییرات، انطباق صفحات وب با هدف جستجوی کاربر بوده است.