close
عنوان پیام
متن پیام
بله
خیر
در حال بارگذاری، لطفا منتظر بمانید...
بستن
صفحه اصلی وبسایت های اقتصادی نمونه کارها درباره ما بلاگ
شرکت نرم افزاری ریحون

ریحون

طراحی و پیاده سازی وبسایت، اپلیکیشن موبایل و نرم افزار ویندوز

ویندوز 11 چه معایبی دارد؟

۱۴۰۱/۰۳/۰۷ اخبار
ویندوز 11 چه معایبی دارد؟

بررسی برخی از بدترین ویژگی های ویندوز 11

ویندوز 11 نسخه بهبود یافته ویندوز 10 است که مایکروسافت سعی در تغییر دادن ظاهر آن داشته، اما با این حال بسیاری از کاربران بر این باورند که خروجی این سیستم عامل، حتی از ویندوز ویستا قدیمی هم بدتر است! از طرفی قابلیت های جدید متعددی در ویندوز 11 وجود دارد که توجه هر کسی را به خود جلب می کند. از جمله: می توان به کنترل بیشتر روی دسکتاپ، طراحی ظاهری جدید و گزینه های بهتر بستن پنجره اشاره کرد.

الزامات سخت افزاری دقیق و محدود برای نصب ویندوز 11

نسخه های قبلی ویندوز را به راحتی می شد روی دستگاه های قدیمی نیز نصب و اجرا کرد؛ اما ویندوز 11 این گونه نیست. برای مثال مایکروسافت به رمزنگاری TPM 2.0 نیاز دارد (ویژگی ای که بسیاری از مادربردهای قدیمی از آن بی بهره هستند). دلیل این نیاز افزایش امنیت است؛ نه سخت افزاری ویندوز 11.

نکته: اگر رایانه شخصی شما به اندازه کافی مدرن نبوده و یا دارای سخت افزاری که قادر به استفاده از Secure Boot، پردازنده AMD و یا Intel نباشد، متاسفانه نمی توانید ویندوز 11 را روی سیستم خود نصب کرده و از آن استفاده کنید.

اشغال فضای زیاد توسط منوی استارت

در واقع منوی استارت نسبت به ویندوز 10 پس رفت داشته است؛ قبل از روی کار آمدن ویندوز 11، منوی استارت یکی از بهترین ویژگی هایی بوده است که مایکروسافت در ویندوز ارائه کرده است تا کاربران دسترسی آسان به برنامه ها را داشته باشند. اما وقتی منوی استارت به طور پیش فرض وسط نمایشگر قرار می گیرد، عملکرد آن را به خطر می اندازد و گویی کارایی قبل را ندارد و درمقایسه با ویندوز 10، آیکون های کمتری را نشان می دهد. همچنین؛ در ویندوز 11، بخش های پین برنامه ها و اپلیکیشن های پیشنهادی نیز در بالای صفحه قرار گرفته اند که همین موضوع دسترسی فوری و آسان به آن ها را از کاربر می گیرد.

عدم اجرای Task Manager از طریق نوار وظیفه

شما می توانید با استفاده از Task Manager، هر پروسه و کاری را از بین برده و یا هر برنامه ای که هنگ کرده است را، تنها با یک کلیک ببندید. یکی از قابلیت های نوار وظیفه (Taskbar) نیز این است که می توانید به سادگی روی آن کلیک راست کرده و به راحتی به Task Manager دسترسی پیدا کنید. اما با روی کار آمدن ویندوز 11، این قابلیت نیز برداشته شده است.

عدم وجود ویجت آب و هوا در تسک بار

ویندوز 10 دمای فعلی و آب و هوای منطقه شما را در نواروظیفه درست سمت چپ کنترل صدا و ساعت، نشان می دهد (هر چند که همه این ویژگی را دوست ندارند, که خب می توان به راحتی آن را خاموش کرد). اما متأسفانه ویندوز 11 ویجت داخلی آب و هوا را حذف کرده است و کاربر را مجبور می کند برای دیدن پیش بینی وضعیت هوا، وارد پنل ویجت ها شود. و اما راه حل این مسئله: ویجت های Weather Bar یا Weather Bug می توانند در این مسیر به شما کمک کنند. با نصب آن ها، می توانید دما را روی نواروظیفه ی خود مشاهده کنید.

نکته: به یاد داشته باشید که وارد بخش Settings نواروظیفه شوید و تنظیمات آیکون آن را روی taskbar overflow قرار دهید.

مختصر بودن منوی کلیک راست و اجبار کاربر به کلیک دوباره

اگر روی یک فایل در ویندوز 10 کلیک راست کنید، تمامی گزینه ها و دستورات ممکن برایتان نمایان می شود؛ که می توان از بین آن ها آپشن مورد نظر را انتخاب کرد. اما در ویندوز 11 این منوی کلیک راست با تغییرات و اصلاحاتی مواجه شده که تعداد گزینه های نمایش داده شده را کوتاه می کند.

نکته: برای مشاهده تمامی گزینه های ممکن حین راست کلیک کردن، باید کلیدهای Shift F10 را روی کیبورد فشار داده و یا گزینه Show more options را انتخاب کنید.

الزام استفاده از یک حساب مایکروسافت برای استفاده ویندوز 11

مایکروسافت مدتیست که کاربران خود را برای استفاده از اکانت مایکروسافت تحت فشار قرار داده که این موضوع برای افراد زیادی ناخوشایند است. دلایل زیادی برای این که کاربران دوست ندارند از اکانت کاربری مایکروسافت استفاده کنند، وجود دارد و حتی ممکن است آن را مزاحم بدانند. انتشار Windows 11 Insider Preview Build 22557 استفاده از اکانت مایکروسافت را برای تمامی نصب های بعدی از جمله ویندوز 11 پرو الزامی کرده است.

نیاز ویندوز 11 به یک اپلیکیشن آنتی ویروس سوم شخص

از نظر فنی ویندوز 11 دارای موتور آنتی ویروس داخلی مایکروسافت است که با Windows Defender نیز ترکیب شده؛ اگر از دستگاه های خارجی مانند هارد اکسترنال و یا USB استفاده نکرده و یا از سایت های مورد اعتماد و امن بازدید نمی کنید؛ آنتی ویروس های داخلی برای شما کافیست. همچنین باید توجه داشته باشید که این ها در شناسایی بدافزارها و یا پوشش دهی جدیدترین تهدیدها، عملکرد عالی نخواهند داشت.

عدم وجود گزینه Open File Location

این گزینه که در ویندوز 10 وجود داشت ، باعث می شد تا هر زمان که به دنبال یک فایل می گشتید، می توانستید روی فایل مورد نظر کلیک راست کرده و از منوی باز شده گزینه Open File Location را انتخاب کنید، تا به محلی که فایل مورد نظرتان در آن قرار دارد، ارجاع داده شوید. که حذف این ویژگی مفید، یکی دیگر از بدترین ویژگی های ویندوز 11 بود و باعث نارضایتی کاربران شد.

حذف نوار اکسپلورر و مخفی شدن گزینه ها

با استفاده از نوار فایل اکسپلورر ویندوز 10، می توانید گزینه هایی را برای بازکردن پنجره ناوبری یا بخش جزئیات در زیر تب View پیدا کنید؛ اما متأسفانه در فایل اکسپلورر ویندوز 11، دیگر خبری از نوار نیست و باید منو فرعی View و سپس منو نمایش را باز کنید. به نظر می رسد این مسئله روی تجربه ی کاربری تأثیر منفی خواهد گذاشت.

ادغام شدن آیکون ها و عدم توانایی جلوگیری از آن

در هر دو ویندوز 11 و 10، اگر چهار پنجره باز مرورگر کروم دارید، فقط یک آیکون برای همه ی آن ها نمایش داده می شود. در واقع برای تمام پنجره های یک نرم افزار، یک آیکون در نواروظیفه وجود دارد. هرچند در ویندوز 10، گزینه ای وجود داشت که به هر پنجره آیکون مختص به خود را در نواروظیفه می داد؛ اما در ویندوز 11 این ویژگی از بین رفته است.

عدم تغییر اندازه ی نواروظیفه

نوار وظیفه ی ویندوز 11 تمام گزینه های موجود برای تغییر را از کاربر گرفته است. که یکی از این گزینه ها، امکان تغییر اندازه ی نوار وظیفه است.

عدم حرکت نوار وظیفه

درخواست مایکروسافت از شما این است که به طراحی رابط کاربری ویندوز 11 دست نزنید و بگذارید همه چیز سر جای خودش باقی بماند؛ به همین علت، نمی توانید نوار وظیفه را مانند نسل پیش به بالا یا راست یا چپ ببرید.

مشکل بودن تغییر مرورگر پیش فرض

در ویندوز 10، وقتی مرورگر جایگزین را نصب می کنید، می توانید آن را به راحتی به گزینه ی پیش فرض سیستم خود تبدیل کنید. اما در ویندوز 11، این کار خیلی ساده انجام نمی شود (در واقع مسئله ی آزاردهنده، سخت بودن تغییر مرورگر پیش فرض در ویندوز 11 است)

نصب پیش فرض وان درایو

مایکروسافت از شما می خواهد سرویس OneDrive مرورگر اج (edge) را برای ذخیره سازی ابری به کار ببرید (همان طور که مایل است برای تمام کارهای اینترنتی خود از این مرورگر استفاده کنید). بعد از نصب ویندوز 11، متوجه می شوید که این نرم افزار از قبل روی آن نصب شده و هر بار که سیستم عامل را بوت می کنید، شروع به کار می کند. متأسفانه اگر دراپ باکس را به وان درایو ترجیح می دهید یا به طورکلی فایلی را در فضای ابری ذخیره نمی کنید، نرم افزاری در سیستم عامل شما وجود دارد که بدون انجام کاری، فقط دستگاه شما را اشغال می کند.

ثبت نظر
جهت ارسال نظر لطفا عضو یا وارد حساب کاربری خود شوید!
ورود یا عضویت
کلیه حقوق مطالب و نرم افزارهای این وبسایت متعلق به شرکت نرم افزاری ریحون می باشد.