برای ورود به دنیای کسب و کار آنلاین باید این را بدانیم که استفاده از ابزارهای آنلاین تحت شبکه اینترنت عضو جدایی ناپذیر کسب و کارها و تجارت دنیای امروز است و ورود به دنیای تجارت الکترونیکی یک انتخاب است پس باید در نگرش تجاری خود تغییری ایجاد کرده و به این موضوع توجهی خاص و تسلط کامل داشته باشیم که اگر تغییر نکنیم از دایره رقابت بازار حذف می شویم!
قدرتی که فضای اینترنت در شناساندن و معرفی دارد در هیچ جای دیگر نمی توان پیدا کرد. بازوی تبلیغاتی این محیط به قدری قدرتمند است که در مدت زمانی کوتاه و با برنامه ریزی درست می توانید خیلی سریع کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید و در حوزه خود شناخته شوید.
برخی تصور می کنند که با سرمایه ای اندک نمی توانند حتی کسب و کار خود را شروع کنند چه برسد به توسعه و رونق آن! اما باید گفت به دلیل انعطاف پذیری بالا و همچنین فضایی متفاوت از فضای فیزیکی، رشد و توسعه در فضای مجازی به شدت سریع و کوتاه مدت می باشد. برای ورود به دنیای کسب و کار مجازی کافی است یک وبسایت راه اندازی کنید.
یکی از مهم ترین دارایی های یک شخص یا کسب و کار برند آن است. حضور در فضای آنلاین فرصت ایجاد برند را به شما می دهد. شاید امروز در این مورد تصمیم جدی نداشته باشید اما اگر از امروز سرمایه گذاری نکنید (نه به معنای هزینه مالی سنگین) شاید زمانی که تصمیم به این کار می گیرید، مجبور به هزینه بسیار بیشتری در مقابل بازدهی کمتر شوید.
گاهی خارج شدن از مرزهایی که برای خودمان ساخته ایم، دشوار اما اجتناب ناپذیر است. این مرزها یا در ذهن ماست و یا در دنیای فیزیکی اطرافمان ایجاد شده است. در سال های اخیر با فراگیر شدن اینترنت، مرزهای زندگی ما خواسته یا ناخواسته دنیای پهناورتری را برای خودمان ایجاد کرده است و باید مرزهای کسب و کارمان را از کوچه، خیابان و محله ای که ما را می شناسند، فراتر ببریم که این دنیای جدید می تواند تاثیر مثبتی در زندگی ما داشته باشد.